Pappa Fitness

Min väg till en friskare Pappa!

Upprop & IKEA!

Kategori: Allmänt

Idag var det äntligen dags att ta den gula kartongen tidigt på morgonen till Lund för upprop T6! Hela förmiddagen var det info inför kandidatexamensarbetet och lite annat smått och gott!
Kändes ovant att sitta still så länge, numera är man ju mer van att spinga efter Lillan.
Denna termin kommer jag bara att slutföra C-uppsatsen och sparar därför min sista kliniska period till efter jul.
 
Vi är i princip klara med uppsatsen jag och min kursare, bakgrundstext med allt vad det innebär och alla försök är klara så nu är det bara att tolka resultatet och skriva en bra diskussion.
Vi har verkligen haft en underbar handledare och en fantastisk möjlighet att utföra våra försök på Igelösa Life Science.
 
 
 
 
C-uppsatsens undersöker hur pass återupprepbar ett konditionstest på cykel är. Vi har tittat på många olika variablar och försökt att se ifall det är möjligt att utföra två olika konditonstest ganska närainpå varandra på två olika testutrustning och få samma värden.
Med tanke på att vår handledare har doktorerat inom konditionstestning så vill man att uppsatsen skall bli välskriven!
 
 
 
Efter skolförmiddagen åkte jag direkt till IKEA Svågertorp och anslöt mig till resten av familjen. Det blev självklart Köttbulletallrik, fika och varm korv som det brukar bli när man har handlat på IKEA. IKEA är verkligen anpassad för barnfamiljen det enda som saknas är väl en blöjautomat utanför toaletterna! :-)
 
 
 
Under helgen kommer det info om höstens första Pappa Fitness träning i Pildammsparken - så håll ut! 
 
Ha en trevlig Helg!
 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Vid lekrummen kan man få blöjor. Jag glömde skötväskan hemma en gång o skulle skoja med en säljare och frågade vart blöjorna fanns. Fick till svar att jag kunde hämta vid lekrummet och mycket riktigt :).

    Svar: Ahaa! Då vet man det till nästa gång! :-)
    PappaFitness

    2012-10-01 | 14:11:35

Kommentera inlägget här: