Pappa Fitness

Min väg till en friskare Pappa!

Dagens aktivitet: Rörelseträning

Kategori: Allmänt

Nu har hela familjen varit småsjuka nu i snart en vecka snart! Det började med frugan som smittade Lillan och till sist mig! Tar lite uppehåll nu i träningen för att bli frisk och inte överbelasta kroppen för mycket. Anser att det är bättre att vänta en dag extra än att komma igång för tidigt och bli sjukare.
 
Under förmiddagen passade jag på att köra lite rörlighetsträning under tiden Lillan sov! Det blev fokus på bröstryggen eftersom jag ofta är stel där känner smärta när jag är still allt för länge!
 
 
Körde mina favorit-McKenzie övningar som jag gör på träningsmattan i vardagsrummet.
 
Är verkligen ett stor fan av Mckenzie-metoden då den inte bara hjälper mot diskproblematik men också minskad rörlighet i ryggen! Kan rekommendera alla att köpra McKenzie-övningar vare sig man har diskproblem eller ej eftersom bröstryggen är den del av ryggen som har lättast att bli stel i!
 
En stel bröstrygg kan vara lite klurig eftersom stelhet i bröstryggen kan ge problem i nacke och ländrygg! Det har jag själv upplevt då nacksmärtan gick bort när min bröstrygg blev rörligare!

Kommentarer

  • Häzzle Hustlas säger:

    Berätta lite mer om dina Mckenzie övningar för bröstryggen pappa!

    Svar: Jag hoppas att du fick bra instruktioner igår f.m! Lite längre fram slänger jag upp en video om bröstryggsmobilisering, vilka metoder det finns och vad jag tycker fungerar bra för mig!
    PappaFitness

    2012-09-05 | 22:23:24

Kommentera inlägget här: