Pappa Fitness

Min väg till en friskare Pappa!

Solsken & Öppna Förskolan!

Kategori: Allmänt

Passade på att ta en ca 30 min lång rask promenad i Pildammsparken på morgonen! Pildammsparken är absolut min favorit! Blir alltid så glad när jag passerar den och ser människor som tränar, äter picknick eller bara sitter och slappar!

 

Kan väl inte påstå att det var powerwalk tempo men nära inpå! Vad som definieras som powerwalk eller inte är upp till var och en.

Har sett många ha på sig träningskläder upp till 3000 kr för att ta en lugn promenad i Pildammsparken som dem själva kallar för powerwalk. Andra går i riktigt högt tempo med kraftiga armpendlingar som en militär.

 Kommer att gå igenom någon gång längre fram vad min definition av powerwalk är vilka effekter den ger. Kan väl kort säga att när jag powerwalkar så blir jag svettig och andfådd dock inte idag då jag njöt av förmodlingen en av höstens första dagar!

 

Efter promenaden gick vi till Öppna Förskolan i Immanuelskyrkan som man kan besöka Tisdagar & Torsdagar! Kan varmt rekommendera Öppna Förskolan i Immanuelskyrkan till andra mamma eller pappalediga, det brukar vara 15-25 barn varje gång och så finns det möjlighet att köpa fika och smörgåsar till en billig peng!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: