Pappa Fitness

Min väg till en friskare Pappa!

Hall Of Fame!

Kategori: Allmänt

Som en flitig bloggläsare tänkte jag presentera för er några av mina absoluta favoriter som jag läser kontinuerligt! Börjar med min absoluta favorit!
 
För er som är intresserade av allt som har med kost, träning och fysiologi rekommenderar jag Träningslära.
Personerna bakom sajten är välutbildade inom området och en av dem Jacob Gudiol är Leg.Sjukgymnast och är föreläsare för Sjukgymnastkandidater.
 
Anledningen till att jag nästan intill slaviskt följer hemsidan/bloggen är att allt som skrivs där hittas på PubMed, en stor databas med medicinska artiklar/studier där alla studier håller hög nivå med tanke på forskningmetodik och evidens! Som blivande Leg.yrkesperson så är det en självklarhet för mig att arbeta med metoder som det finns forskning bakom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: